CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

love_life@muni.com

Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, March 16, 2010

MATAHARI

seronok b'kongsi cerita dgn kwn2..
balik kelas smlm..aku lepak dgn rody n fify..
aku bg diorg bace pasal article yg aku kumpul waktu tunggu msk U dulu..

ceritanya tengtang MATAHARI...


kisahnya m'genai seorg yg mpunyai sifat seperti matahari...
pada awalnya, semua org akan b'angapan yang org itu mesti lah seorg yg x berapa elok perangai, mungkin kerana kepanasan matahari yg kadang2 mbuatkan kita sendiri tak selesa...

tp bg org dh th kisah sebenar si matahari, sudah pasti ia lebih mgaguminya seperti aku mgagumi matahari...

panasnya m'hangatkan semangat kita yg semakin dingin
dan teriknya x pernah mbakar kelembutan hati org yg memahami...

petikan dr akhbar:

.....disaat wanita ingin bunga, pemuda ingin m'jadi matahari agar bunga dapat terus hidup. Matahari akan m'berikan semua sinaranya utk bunga agar ia tumbuh. bkembang n terus hidup sbg bunga yg cantik. walaupun matahari tahu ia hanya dapat m'mandang dr jauh n pd akhirnya kupu-kupu yg akan menari bsama bunga .

..... ini disebutkan kasih iaitu m'beri tanpa syarat.

.....di saat wanita ingin mjadi bulan , pemuda tetap ingin mjadi matahari agar bulan dapat terus b sinar indah dan dikagumi. cahaya bulan yg indah hanyalah pantulan cahaya matahari, tetapi saat semua makhluk m'gagumi bulan siapakah yg ingat akan matahari? matahari rela mberikan cahayanya untuk bulan walaupun ia sendiri tidak bupaya menikmati cahaya bulan, dilupakan jasanya n kehilangan kemuliaan sbg pberi cahaya, agar bulan mdapat kemuliaan tersebut.ini lah dinamakan pengorbanan, myakitkan namun mmg layak utk cinta.

.....di saat wanita ingin mjd burung yg dpt terbang tinggi jauh ke langit bahkan di atas matahari,pemuda tetap mahu mjadi matahari agar burung bebas untuk pergi pd bila2 masa pun ia mahu dan matahari tidak akan mcegahnya.matahari rela mlepaskan burung untuk pergi jauh, namun matahari akan selalu myimpan cinta yg mbara di dlm hatinya hanya utk burung.matahari selalu ada untuk burung bila-bila pun ia mahu kembali walau burung tidak selalu ada untuk matahari.tidak akan ada makhluk lain selain burung yg bupaya msk ke dlm matahari dan mdapatkan cintanya.

.....ini disebut sebagai kesetiaan , walaupun ditinggal pergi dan dikhianati namun tetap menanti dan tegar untuk memaafi.pemuda tidak pernah myesal mjadi matahari bg wanita...

No comments:

Post a Comment