CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

love_life@muni.com

Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, April 5, 2010

nikmat

dlm dunia ni kita dkurniakan mcm2 nikmat

setiap org dpt nikmat yg mungkin bbeza dr org lain...

sometimes rasa cemburu 2 ada bila kita melihat org lain punya bnyk kelebihan yg Tuhan kurniakan

tp sebenarnya kalau kita betul2 mhayatinya.. kita dpt lihat betapa besarnya Kuasa Tuhan..

aku bsyukur dgn ape yg Tuhan bg kpd ku..

nikmat yg aku dpt ni t'lalu besar tuk dinilai dgn diri kita yg sgt kerdil ini, bnyk mana ibadah yg kita dh wat ..

jadi, syukur nikmat itu sgt penting dlm hidup kita.. tp kadang2 kita lupa.. itulah perkara yg selalu kita ingat(lupa)

aku melihat bertapa besarnya nikmat bila seseorg itu m'abdikan diri kpd Allah dgn hati yg penuh khusyuk and penuh rasa kehambaan..

aku m'punyai teman yg padaku,dia ada segala2 nya.. seorg muslimah yg solehah, m'punyai keluarga yg m'jadikan agama sebagai teras hidup, bijak tanpa m'rasa bangga dgn nikmat aqal yg cerdas, m'punyai suami yg soleh.. hidupnya seakan sgt sempurna dimataku.. jauh disudut hati aku ,sentiasa aku bdoa supaya Tuhan berikan aku hidup yg tenang dlm mjalani titian hidup diatas tali agamaMu, dan mjadikan aku seorg hamba yg x prnh lupa bahawa Kau sentiasa disisi hamba2Mu..

tp.. aku seorg insan yg bnyk dosa.. aku x mampu tuk mcegah sekecil kemungkaran pun d dpn mata ku.. lemahnya aku.. kita selalu t'fikir tuk mjaga hati sahabat atau pun sesiapa shj dan itu yg mjadi phalang untuk kita bngn tegakkan keadilan.. Ya Allah, bimbinglah kami...

ape yg penting ialah jgn pernah bputus asa..
cuba dan terus mcuba.. kadang2 aku rasa hidup ini adalah percubaan untuk semua kemungkinan.. tak salah kita jatuh, yg penting kita bangun, kita bangkit dgn rasa sakit sbg peringatan supaya tak rebah kembali.. jgn takut kerana kita HANYA ADA TUHAN...

No comments:

Post a Comment